Klachtenregeling
Onvrede kan altijd voorkomen en dient altijd eerst besproken te worden met direct betrokkenen. Het is hierbij van belang dat er op een vooraf bepaald moment, op respectvolle wijze met elkaar gecommuniceerd wordt. Het tijdig bespreekbaar maken van onvrede voorkomt escalatie. We vinden het wenselijk dat mensen elkaar kunnen en durven aanspreken.
Een belangrijk uitgangspunt is hierbij dat we met elkaar spreken en niet over elkaar.
Het kan echter weleens voorkomen dat u er niet uitkomt met de direct betrokkene en dat de onvrede blijft. Of u heeft hierin een goede gesprekspartner nodig. Dan kunt u contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon, die zich hier voorstelt:
Mijn naam is Christianne Verheugd, ik ben gecertificeerd vertrouwenspersoon. Eén van mijn kinderen heeft op de Vrije School Michael in Bussum gezeten; ik ben dus bekend met het onderwijssysteem.
Maar ik opereer onafhankelijk van de school en ben er voor u en uw verhaal. Vaak helpt het om samen met mij uw gedachten en emoties te ordenen. Ik sta naast u en help om te kijken welke stappen u het beste kunt zetten om de situatie te veranderen.
U kunt me bereiken via 06-20230261 of christianne@vertrouwenspersoondichtbij.nl Kijk voor meer informatie ook op mijn website: www.vertrouwenspersoondichtbij.nl.
Zij zal de klacht niet inhoudelijk behandelen en niet bemiddelen, maar verwijzen naar de juiste persoon of instantie en volgen of het proces van de klacht goed verloopt.
Wanneer u na behandeling van de klacht door het bestuur ontevreden bent over de afhandeling van de klacht kunt u terecht bij de landelijke klachtencommissie.
Klachten willen we graag voorkomen. Als er een klacht is, willen we er graag samen sterker uit komen.
De gehele procedure is ook te downloaden.